Een lekke band van Florence... Wat nu?

Als clubbeheerder van de fietsclub “vzw De Wommeltjes” clubnummer VWB 1134 wil ik onze ervaring mededelen in verband met een recente pechverhelping.

Op woensdagavond, tijdens onze wekelijkse fietstocht welke we startte om 19.15 u met 27 leden van onze club, kreeg Florence, één van onze leden pech met haar elektrische fiets. Wat bleek, op een kiezelweg een nagel in haar achterband.

Iedereen halt gehouden en een deelnemer had een reparatie spuitbus bij welke we gebruikten, helaas kwam de schuim langs meerdere openingen naar buiten. Resultaat meer dan één fit. Dus ofwel te voet naar huis allen of alleen.
Toen ik bedacht dat we toch een pechverhelpings verzekering hebben afgesloten via de VWB.
Daar ik voor ieder lid een kaartje heb gemaakt waarop alle gegevens staan (telefoonnummer, lidnummer, rijksregisternr. , adres enz.) om ingeval van pech alle gegevens bij te hebben.

Dus dit leek in dit geval wel degelijk van nut te zijn.

Ik heb dan contact genomen via dat 0800 nummer en via de centrale kwam ik dan na het intoetsen van de melding : voor Nederlands druk 1 enz.
Toen ik dan iemand aan de lijn kreeg (na en kleine minuut) had ik wel een Franstalige aan het toestel ondanks mijn Nederlandstalige keuze, maar hij wat Nederland en ik wat Frans kwam het voor mekaar, behalve het spellen van een Nederlandse straatnaam. Maar dat kwam in orde. De persoon beloofde binnen het uur een pechverhelper.

We besloten met de groep gezamenlijk verder te fietsen en de pechhebster zou alleen wachten en zich begeven naar het begin van de kiezelweg. De groep zette de fietstocht voort en na ¾ uur tijdens onze pauze namen we telefonisch contact met onze pechhebster om te informeren naar de stand van zaken. Net op het moment dat wij contact hadden meldde ze mij dat ze op een 200m afstand een gele takelwagen zag aankomen waarbij zij zich afvroeg: “ is dit wel voor mij, dit is voor auto’s.”
Wel waar de takelwagen stopte bij haar en hij was verwittigd voor een fietsster met pech.
De fiets werd opgeladen en samen met de pechhebster naar huis gebracht. De totale duur vanaf het telefonisch contact tot afladen van de fiets op het thuisadres was binnen het uur afgehandeld.

De takeldienst kwam vanuit Lier en de plaats van de pech was Ranst.
Dus we mogen zeker stellen dat de vooropgestelde tijd zeker gehaald werden. Daarom dank aan de takeldienst, de VWB om de pechverhelping te organiseren en we hopen dat dit in de toekomst zo zal blijven, natuurlijk wensen we van deze diensten zo min mogelijk gebruik te moeten maken.

Net toen wij onze avondtocht beëindigd hadden aan onze vertrekplaats (na 22km) kwam de betreffende persoon ons haar bevindingen meedelen. (Zij was natuurlijk niet met de fiets maar met de auto) Voor de overige deelnemers van de tocht was dit een heel geruststellende belevenis, moest dat voor hen ook eens voorvallen, nu wetende dat ze geholpen worden. Voor ons als bestuursleden ook een hele geruststelling want hoe gaat dit in zijn werk? Nu hebben we een positieve ervaring. 

 

fiets